Kārtība, kādā Privātā pamatskolā ZAĻĀ SKOLA, tiek
organizēts izglītības process un tiek veikti epidemioloģiskās drošības pasākumi
Covid – 19 infekcijas izplatības ierobežošanai
Izdoti saskaņā ar Ministru
kabineta 2020. gada 9. jūnija
noteikumu Nr. 360
“Epidemioloģiskās drošības pasākumi
Covid-19 infekcijas
izplatības ierobežošanai” 26.punktu;
Izglītības un
zinātnes ministrijas izstrādātos
“Ieteikumi izglītības
iestādēm piesardzības pasākumu īstenošanai Covid-19
infekcijas izplatības
ierobežošanai”;
Valsts izglītības
satura centra izstrādātos “Ieteikumi mācību procesa organizēšanai vispārējās un
profesionālās izglītības iestādēs, ievērojot epidemioloģisko situāciju Covid-19
laikā”;
1.
Noteikumi
nosaka kārtību un atbildīgos par informēšanas, distancēšanās, higiēnas,
personas veselības stāvokļa uzraudzības un no tiem izrietošo prasību
ievērošanu, tai skaitā par izglītojamo un citu apmeklētāju plūsmas organizēšanu
un kontroli, koplietošanas telpu izmantošanu, ēdināšanas organizēšanu.
2.
Noteikumi
nosaka kārtību, kā tiks organizēti izglītības procesi vispārējās izglītības
iestādē Privātā pamatskola ZAĻĀ SKOLA (turpmāk – Iestāde).
3.
Izglītības ieguves procesu Iestāde organizē klātienē,
ievērojot sekojošus pamatprincipus (informēšana, distancēšanās, higiēna,
personas veselības stāvokļa uzraudzība) un no tiem izrietošās prasības:
3.1.
Informēšanas
pamatprincipi - lai īstenotu informēšanas pamatprincipu Iestādē:
3.1.1.
Skolas vadītāja labi
redzamās un atbilstošās vietās izvieto šādu informācija par piesardzības
pasākumiem:
3.1.1.1.
brīdinājumu,
ka iestādē nedrīkst atrasties personas, kurām noteikta pašizolācija, mājas
karantīna vai izolācija vai, kurām ir elpceļu infekcijas slimības pazīmes;
3.1.1.2.
brīdinājumu
par divu metru distances ievērošanu, kā arī par citiem distancēšanās
nosacījumiem, ja tādi ir noteikti;
3.1.1.3.
pareizas
roku higiēnas ievērošanas nosacījumus;
3.1.2. Līdz 01.09.2020. Izglītības
iestādes direktore ar šo kārtību klātienē iepazīstina Iestādes darbiniekus,
izglītojamo likumiskos pārstāvjus skolvadības sistēmā E-klase. 1. klases
vecākiem un likumiskajiem pārstāvjiem kārtību nosūtot uz iesniegumā minētajiem
e-pastiem (kamēr nav pieejama e-klase);
3.1.3. 01.09.2020. Izglītības
iestādes pedagogi ar šo kārtību iepazīstina izglītojamos un veic attiecīgu
ierakstu skolvadības sistēmā E-klase;
3.1.4.
Izglītības iestādes direktore publisko šo kārtību Iestādes un
dibinātāja tīmekļvietnē;
3.1.5. ja Iestādē tiek konstatēta
Covid-19 infekcija, tad izglītības iestādes direktorei ir jāinformē Slimību profilakses un kontroles centrs;
3.1.6. komunikācija ar izglītojamo
vecākiem un likumiskajiem pārstāvjiem notiek izmantojot Iestādē noteikto
galveno saziņas avotu E-klasi (www.eklase.lv), skolas e-pastu: valmieraszalaskola@gmail.com, Iestādes tīmekļa vietni: www.zalaskola.lv
, skolas tālruni: zvanot Iestādes direktorei Ligijai Frišfeldei 29218092;
3.1.7. Iestādē noteiktas atbildīgās
personas, kuras koordinē un uzrauga noteikto prasību un vadlīniju ievērošanu – Direktora
vietniece izglītības procesā Linda Ādamsone 29216163 26543295 un Iestādes direktora
vietniece – metodiķe pirmsskolā Ieva Mangule 29486829.
3.2.
Distancēšanās
pamatprincipi - distancēšanās
nodrošināšanai Iestādē veic šādus piesardzības pasākumus:
3.2.1. Iestādes darbinieki,
izglītojamie, izglītojamo vecāki un aizbildņi vietās, kur tas ir iespējams,
ievērot divu metru fizisku distanci, izņemot izglītības programmas apguvē
izglītības iestādes vienas grupas vai klases ietvaros;
3.2.2. Ēkas durvis ir slēgtas, skolā ierodas tikai
izglītojamie, bez vecāku pavadības, garderobē tiek nodrošināts izklaidus
izvietojums. Skolniekiem (30 pēc skaita) ir 60 iespējamie pakarmie, līdz ar to
ir iespējams novietot apģērbu ar atstarpēm;
3.2.3. Iestādes vadība, pēc iespējas, nodrošina, ka
visas mācību aktivitātes un pasākumi notiek katrai izglītojamo grupai vai
klasei atsevišķi, iespēju robežās mazinot to izglītojamo skaitu, kuri nonāk
ciešā kontaktā un iespēju robežās mazina šo grupu vai klašu savstarpējo
sastapšanos;
3.2.4. Iestādes vadība pēc iespējas mazina mācību
procesā iesaistīto (klasei/grupai piesaistīto) darbinieku maiņu;
3.2.5. Iestādes pedagoģiskais personāls kontrolē
skolēnu drūzmēšanos pie tualetēm, kabinetiem, gaiteņos, Iestādes teritorijā;
3.2.6. Iestādes pedagoģiskais personāls kontrolē,
lai starpbrīžos skolēni atrastos katrai klasei atbilstošā atpūtas vietas zonā;
3.2.7. skolēnu pusdienu ēšanas starpbrīdis tiek
organizēts divās maiņās:
3.2.7.1.
2. – 3.
klase plkst. 11:55 – 12:15;
3.2.7.2.
4. – 6.
klase plkst. 12:20 – 12:40.
3.2.7.3.
7.-9.klase
plkst.12:40 – 13:00
3.2.8. skolēnu launaga ēšanas starpbrīdī skolēni
viens no otra ievēro drošu distanci, katra klase ēd pie sava galda;
3.2.9. Iestādes skolas ēkā izvietoto divu
pirmsskolas grupu (ĀBELES, OZOLI) ēdināšana notiek ievērojot 2 metru
distancēšanos plkst 11:30 – 11:50; Savukārt LIEPA 13:05-13:020;
3.2.10. Iestādes direktorei
organizēt bērnu pieņemšanu un nodošanu vecākiem pie Iestādes ieejas vai
teritorijā, lai mazinātu pulcēšanās iespējas un ievērotu 2 metru distanci;
3.2.11. pirmsskolas pedagogu
palīgiem pirmsskolas bērnu guldināšanā ievērot principu – „galva pret kājām”,
ievērojot distanci un izvietojumu pa grupām;
3.2.12. izglītojamo vecāki un likumiskie pārstāvji Iestādes
telpās netiek ielaisti;
3.2.13. izglītojamo vecāku un likumisko pārstāju uzturēšanās
izglītības iestādē iespējama tikai iepriekš vienojoties ar Iestādes direktori
par tikšanās mērķi, vizītes laiku un vietu. Vizītes laikā visām iesaistītajām
personām ir pienākums lietot mutes un deguna
aizsegu, dezinficēt rokas tam paredzētā vietā vai lietot vienreizlietojamos
cimdus un vienreizlietojamās bahilas;
3.2.14. mācību ekskursijas plāno sadarbībā ar
uzņēmumu, muzeju, izstādes organizētāju u.c., nodrošinot apmeklētāju plūsmu
nepārklāšanos;
3.2.15. ja, izvērtējot riskus, tiek izlemts organizēt
kādu pasākumu, tad to dara tā, lai dotu priekšroku pasākumiem, kur iespējams
distancēties, un pasākumiem ārpus telpām.
3.3.
Higiēnas
ievērošanas pamatprincipi - lai
nodrošinātu higiēnas prasību ievērošanu, Iestādē veic šādus piesardzības
pasākumus:
3.3.1. skolas direktoram nodrošināt un skolotāju
palīgiem sekot līdz, lai būtu pieejams - silts ūdens, šķidrās ziepes un roku
susināšanas līdzekļi, un atbilstoši dezinfekcijas līdzekļi (dezinfekcijas
līdzekli neizmanto pirmsskolas vecuma bērni);
3.3.2. skolotājām sekot līdz, lai bērni bieži
un rūpīgi mazgā rokas ar ūdeni un ziepēm, īpaši pirms ēšanas, pēc tualetes
apmeklējuma, pēc pastaigas un rotaļām ārā. Roku nosusināšanai lietojot vienreiz
lietojamos dvieļus. Roku mazgāšanu veikt vismaz 20 sekundes.
3.3.3. darbinieku roku dezinfekcijai pieejamā
vietā izvietot roku dezinfekcijas līdzekļus;
3.3.4. izglītojamie Iestādē uzturas maiņas
apavos;
3.3.5. darbiniekiem Iestādē vēlams izmanto
maiņas apģērbu un maiņas apavus;
3.3.6. Iestādē neizmantot mīkstās un citas
rotaļlietas, kuras nav iespējams mazgāt, kā arī nenest uz Iestādi rotaļlietas
no mājām. Rotaļlietu dezinfekcija nav pieļaujama;
3.3.7. pirmsskolas grupu skolotāju palīgiem
ierobežot tekstilizstrādājumu kā, piemēram, tepiķi, spilveni, sēžammaisi u.tml.
izmantošanu izglītojamo mācību un rotaļu zonā;
3.3.8. pirmsskolas grupu darbiniekiem iestādē
rūpīgi izvērtēt koplietošanas priekšmetus un rotaļlietas grupas telpās, un
izņem no aprites to, ko nevar regulāri katru dienu pienācīgi mazgāt un
dezinficēt (pārsvarā attiecas uz tādām lietām, kuras bērni liek mutē vai citādi
piesārņo ar elpceļu izdalījumiem);
3.3.9. īstenojot mācību procesu pedagogiem
samazināt kopīgi lietoto virsmu un priekšmetu skaitu (skārienjutīgie ekrāni,
datori, tastatūras, peles, papīrs);
3.3.10. visiem iestādes darbiniekiem atbilstoši
iespējām samazināt iekārtu, darba priekšmetu un darba aprīkojuma nodošanu no
viena cilvēka citam cilvēkam;
3.3.11. iestādes pedagogiem un skolotāju
palīgiem sekot līdz tam, lai atbilstoši pēc iespējām samazina priekšmetu, tai
skaitā rakstāmpiederumu, individuālo mācību līdzekļu nodošanu no viena bērna
citam bērnam;
3.3.12. skolas dirketorei izstrādāt telpu,
virsmu, inventāra un darba aprīkojuma, tīrīšanas un dezinfekcijas grafiku
(īpašu uzmanību pievēršot virsmām un priekšmetiem, ar kuriem cilvēki bieži
saskaras, piemēram, durvju rokturi, galdu virsmas, krēslu roku balsti, virsmas
tualetēs, krāni), iepazīstināt ar tiem atbilstošos darbiniekus un sekot līdz
darbu izpildei;
3.3.13. skolas direktoram izstrādāt telpu
vēdināšanas grafiku, iepazīstināt ar to Iestādes darbiniekus un sekot līdz tā
izpildei;
3.3.14. ikvienam Iestādes apmeklētājam un preču
un pakalpojumu piegādes nodrošinātājiem ir pienākums lietot sev sejas maskas, dezinficēt rokas tam paredzētā vietā
vai lietot vienreizlietojamos cimdus un vienreizlietojamās bahilas;
3.3.15. ikvienam Iestādes darbiniekam ir
pienākums lietot sev mutes un deguna aizsegu, dezinficēt rokas tam paredzētā
vietā vai lietot vienreizlietojamos cimdus un vienreizlietojamās bahilas pēc
izglītības iestādes direktores, pieprasījuma. Par sejas masku un bahilu
nodrošināšanu atbildīgs ir skolas direktors , darba vietā un laikā;
3.3.16. ja Iestādē vai sabiedrībā ir palielinājies inficēšanās
risks ar Covid-19 infekciju, apsverama iespēja izmantot sejas maskas
nepārtraukti.
3.4.
Personu veselības stāvokļa uzraudzības pamatprincipi - lai nodrošinātu personu
veselības stāvokļa uzraudzību un apzinātu kontaktpersonas, Iestādē veic šādus
piesardzības pasākumus:
3.4.1. Iestādes darbinieki ievēro,
ka darba vietā neuzturas personas ar akūtas elpceļu infekcijas slimības pazīmēm
vai personas, kam noteikta pašizolācija, mājas karantīna vai izolācija;
3.4.2. Veikt to nepiederošo personu
un izglītojamo pārstāvju uzskaiti, kuri ir bijuši Iestādes ēkā, lai būtu
iespējams apzināt un brīdināt kontaktpersonas Covid-19 infekcijas gadījumā;
3.4.3. Iestādē netiek pieļauta personu ar elpceļu
infekcijas slimību pazīmēm klātbūtne;
3.4.4. izglītojamie ar infekcijas slimības pazīmēm
netiek ielaisti Iestādē;
3.4.5. izglītojamā vecākiem vai likumiskajiem
pārstāvjiem nekavējoties jāinformē Iestādes direktore pa tālruni 29218092, ja
izglītojamam konstatēta Covid-19 infekcija;
3.4.6. iestādes darbiniekiem nekavējoties jāinformē
Iestādes direktore pa tālruni 29218092, ja viņam konstatēta Covid-19 infekcija;
3.4.7. ja Iestādes darbiniekam vai izglītojamajam
konstatēta inficēšanas vai saslimšanas gadījums, Iestādes direktorei
nekavējoties jāinformē Slimību profilakses un kontroles centrs.
4.
Izglītības procesa organizēšanas un norises nosacījumi:
4.1.
Izglītības ieguves procesu Iestāde organizē pēc valstī
noteiktā A modeļa – tas ir - klātienē atbilstoši izglītības iestādes apstiprinātam mācību stundu (nodarbību)
sarakstam, bez attālinātā mācību procesa elementiem;
4.2. A modeli īsteno tikmēr, kamēr Iestāde var nodrošināt
visas epidemioloģiskās drošības prasības, un Iestādē nav konstatēti inficēšanās
vai saslimšanas gadījumi;
4.3. B modeli īsteno ja Iestāde var nodrošināt visas
epidemioloģiskās drošības prasības, un Iestādē nav konstatēti inficēšanās vai
saslimšanas gadījumi, bet atsevišķas klašu grupas , atsevišķās dienās tiek norīkotas
mācīties attālināti;
4.4. Izglītības iestāde izglītības procesu Iestādē
nekavējoties var īstenot pilnībā attālināti (C modelis):
4.4.1.
tiklīdz Iestāde nevar nodrošināt visas epidemioloģiskās
drošības prasības;
4.4.2.
tiklīdz Iestādē ir konstatēti inficēšanās vai saslimšanas
gadījumi;
4.4.3.
ja izglītības iestādei, izglītojamam vai darbiniekam
Slimību profilakses un kontroles centrs noteicis obligātus pretepidēmijas
pasākumus;
4.4.4.
ja Valmieras pašvaldības administratīvajā teritorijā, vai
teritorijās, ar ko tā robežojas, novērojams Covid-19 infekcijas izplatības
pieaugums vai saglabājas augsti infekcijas izplatības rādītāji atbilstoši
Slimību profilakses un kontroles centra sniegtajai informācijai.
4.5.
Lēmumu
par mācību darba organizācijas maiņu no A modeļa uz citiem vai no B modeļa
(daļēji attālinātās mācības) uz C modeli (pilnībā attālinātās mācības)
nepieciešamības gadījumā var īstenot nekavējoties, izdodot skolas direktores rīkojumu;
4.6.
Par
mācību darba organizācijas modeļa maiņu nekavējoties tiek informēti izglītojamo
vecāki, likumiskie pārstāvji un Iestādes darbinieki;
4.7.
Lēmuma
par mācību darba organizācijas maiņu no C modeļa uz citiem vai no B modeļa uz A
modeli īsteno pakāpeniski, dodot pietiekamu laiku izglītojamajiem un viņu
vecākiem (likumiskajiem pārstāvjiem) piemēroties modeļa maiņai;
4.8.
Ja
izglītības ieguves process Iestādē tiks īstenots pilnībā attālināti, tas tiks
īstenots ievērojot 2020. gada 19. marta Valsts izglītības satura centra
izstrādātās “Vadlīnijas vispārējās un profesionālās izglītības iestādēm
attālinātu mācību īstenošanai”.
5.
Rīcība,
ja ir aizdomas vai tiek atklāts infekcijas gadījums Iestādē:
5.1.
Ja
Iestādes darbiniekam, veicot darba pienākumus, parādās akūtas elpceļu
infekcijas slimības pazīmes (drudzis, klepus, elpas trūkums), darbinieka pienākums
ir pārtraukt darba pienākumu veikšanu un doties mājās, telefoniski informēt
Iestādes atbildīgo personu un sazināties ar ģimenes ārstu, lai vienotos par
turpmāko ārstēšanas režīmu. Ja ir iespējams kontakts ar citiem cilvēkiem
Iestādē vai sabiedriskajā transportā, darbinieks lieto sejas masku vai mutes un
deguna aizsegu;
5.2.
Darbinieks
var atgriezties darbā tikai ar ārsta norādījumu (kad ārsts ir noslēdzis
darbnespējas lapu , izziņu);
5.3.
Ja
izglītojamajam, atrodoties Iestādē, parādās akūtas elpceļu infekcijas slimības
pazīmes (drudzis, klepus, elpas trūkums), Iestāde – skolas māsa, pedagogi,
Iestādes vadība:
5.3.1.
izolē
izglītojamo atsevišķā telpā, un ja nepieciešams atbilstoši izglītojamā vecumam,
nodrošina tā paša pieaugušā, kas kontaktējās ar izglītojamo pirms tam, klātbūtni,
lai novērstu tālāku inficēšanās risku, izolētajām personām jālieto sejas maskas;
5.3.2.
sazinās
ar izglītojamā vecākiem vai likumiskajiem pārstāvjiem, kas nekavējoties ierodas
pēc izglītojamā. Vecāki telefoniski kontaktējas ar savu ģimenes ārstu;
5.3.3.
izglītojamais
tiks ārstēts atbilstoši veselības stāvoklim un atgriezīsies Iestādē saskaņā ar
ārstējošā ārsta norādījumiem.
5.4.
Ja
darbiniekam vai izglītojamam Iestādē ir konstatēti nopietni veselības
traucējumi, tiek izsaukts Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests;
5.5.
Ja akūtas
elpceļu infekcijas pazīmes konstatētas diviem vai vairāk izglītojamiem un ir
radušās aizdomas par grupveida saslimšanu, Iestāde rīkojas atbilstoši Iestādes
infekcijas slimību ierobežošanas kārtībai, izolē izglītojamos, nodrošinot
pieaugušā klātbūtni, lieto sejas maskas un mutes/deguna aizsegus atsilstoši
iepriekš minētajam, sazinās ar izglītojamā vecākiem vai likumiskajiem
pārstāvjiem un nodrošina informācijas sniegšanu telefoniski Slimību profilakses
un kontroles centra (turpmāk – SPKC) attiecīgās reģionālās nodaļas
epidemiologam. Ja izglītojamam vai Iestādes darbiniekam tiks konstatēta
Covid-19 infekcija, un šis gadījums būs epidemioloģiski saistīts ar konkrēto
Iestādi, SPKC epidemiologi noteiks īpašus pretepidēmijas pasākumus atbilstoši konkrētajai
situācijai un sniegs individuālas rekomendācijas Iestādes vadībai,
iesaistītajām personām, kā arī lems par karantīnas noteikšanas nepieciešamību
atsevišķai klasei vai iestādei. Tādā gadījumā, Iestādes direktorei ir pienākums
pildīt SPKC norādījumus. Iestādes direktore par šo faktu un saņemtajiem SPKC
norādījumiem informē iestādes dibinātāju, savukārt dibinātāja pārstāvis –
Izglītības kvalitātes valsts dienestu par faktu, ja Iestādei tiek noteikta
karantīna;
6.
Kārtība
stājas spēka 2020. gada 1. septembrī.
7.
Iestādes direktorei
ar šo Kārtību ir jāiepazīstina darbinieki, kuri uzsāk darba attiecības ar Iestādi
pēc 2020. gada 1. septembra, kā arī izglītojamie, kuri uzsāk mācības Iestādē
pēc 2020. gada 1. septembra.
8.
Kārtība
var tikt grozīt, papildināta, izbeigta mainoties epidemioloģiskās drošības
pasākumiem
Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai.
Direktore Ligija
Frišfelde
Apstiprinu: Biedrības Sporta un izglītības centrs ZAĻĀ SKOLA valdes
priekšsēdētāja Ligija Frišfelde
*Dokuments parakstīts ar drošu elektronisko parakstu un satur laika zīmogu